Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Odwiedziny

sobota, 16 marca 2013

KURSIK- Jak zrobić szybko baranka z masy solnej

Robiąc dziś porządki znalazłam wśród różności tego oto baranka ( on ma już z 10 lat jak nie więcej ). Postanowiłam zrobić kilka takowych i przy okazji podzielić się z Wami sposobem jego wykonania. Może nie jest za bardzo wymyślny, ale w prostocie też jest urok, prawda? Miłego lepienia  =D

















KURSIK 

Zaczynamy od przygotowania białej masy solnej ( przepis), wyciskarki do czosnku, noża, wody i pędzelka

Z masy  formujemy kuleczkę średniej wielkości
Wyciskarką do czosnku robimy "włoski".Wyciskamy troszkę masy i przyklejamy na naszą kulkę
Kiedy mamy już gotowy korpus baranka czas zrobić głowę. Do tego celu formujemy mniejszą kulkę i nożykiem przedzielamy ją na pół
Moczymy pędzelek w wodzie i lekko smarujemy miejsce gdzie ma być przytwierdzona głowa baranka. Mocujemy ją płaską (przeciętą) częścią do tułowia i czubkiem nożyka zaznaczamy nosek
Teraz rogi. Potrzebujemy dwóch kuleczek ( jak chcecie małe rogi, kulki muszą być małe, jeśli różki chcecie większe, kuleczki średniej wielkości)
Wałkujemy je aby na końcu z jednej strony zrobiły się szpiczaste
Zawijamy je na zewnątrz szpiczastymi końcami. Za pomocą odrobiny wody łączymy je ze sobą i przymocowujemy do baranka
Z małej kuleczki robimy dzwoneczek ( wystarczy lekko spłaszczyć kulkę z jednej strony) i tak jak poprzednio z pomocą odrobinki wody mocujemy do baranka
Oto baranek w całej okazałości. Teraz pozostaje tylko wysuszenie go. Możecie zostawić figurkę na kaloryferze, na jakiejś tekturce pokrytej folią aluminiową aż do całkowitego wyschnięcia ( ale to dłłługo trwa) albo wrzućcie go do piekarnika. Ja mam elektryczny z termoobiegiem i zostawiam masę na kilka ładnych godzin w ok 80 stopniach , ale u każdego to inaczej wygląda. Po prostu trzeba często sprawdzać.

           POWODZENIA =)

4 komentarze:

  1. Świetny baranek i rewelacyjny kursik, ja próbowałam masy solnej przed Bożym Narodzeniem i to jednak nie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze to odpowiednio przygotowana masa, a potem wszystko zależy od Ciebie :) Każda praca jest wyjątkowa, więc próbuj dalej. Postaram się wrzucać więcej kursów więc może chociaż troszkę pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy kursik:)A baranek - świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super baranek, fajny kursik, dzięki, może wyrobię na jutro!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku.
Dziękuję,że poświęciłeś swój czas aby zatrzymać się tu na chwilę. Dziękuję też za każde miłe słowo, które zostawiasz.Rękodziełem nie zajmuję się profesjonalnie. Jest to moje hobby i miły sposób na twórcze spędzenie wolnego czasu. Prace są różne, lepsze i gorsze i zawsze milej usłyszeć pochwałę niż krytykę. Krytyka jest bardzo potrzebna, bo otwiera oczy na różne rzeczy, których czasami się nie dostrzega. Mam jednak ogromną prośbę - anonimowość w sieci nie zwalnia od zachowania kultury osobistej i nie daje prawa do poniżania, ośmieszania i szydzenia z innych. Uszanuj więc mój czas i serce, które wkładam w wykonane prace, nawet jeśli Ci się nie do końca podobają.
Pozdrawiam Ania.

Album na zdjęcia wklejane

 Witajcie dziś przychodzę do Was z albumem ręcznie robionym . Ostatnio powraca moda na zdjęcia w tradycyjnej papierowej formie oraz piękne r...